自爆アップデート

Self Destruct Update
自己破壊アップデート

NEWS_Self_Destruct_Small

Thanks to the Robocraft community for the amazing feedback. The Repair\Damage system changes were big changes, so thank you for taking them so well, and thanks so many of you the constructive and detailed feedback.

素晴らしいフィードバックをしてくれたロボクラフトのコミュニティに感謝するよ。修理\ダメージのシステムの変更は大きく変更された。みんなとよく話せた事にお礼を言いたい。そして沢山の詳細で建設的なフィードバックにも感謝している。

In response to some of the feedback we’ve made a bunch of changes in today’s release aimed at making the game combat fairer.
フィードバックのいくつかに応じて、私たちは変更を作ってみた。今日のリリースではゲームをよりフェアな戦闘にする事を狙っている。

Self Destruct
自爆

  • Quitting battle will result in a self-destruct that will damage 50% of your Robot. This is designed to discourage users who quit when enemies are approaching, which many have been frustrated by
    戦闘を放棄すると結果的に自爆する(君のロボットの50%のダメージが入る)ようになる。これは敵に接近されて戦闘を放棄するユーザーに思いとどまらせるようにデザインした。
  • Self-destruct will still award the full Bravery Bonus as long as you have been in battle for more than 2.5 minutes, so at T1-4 you will always be able to afford the repair of your Robot
    自爆では、戦闘に2分半以上参加していればブレイブリーボーナスを受け取る事が出来る。なのでT1からT4では常にロボットの修理をする余裕がある

Bonuses Changes
ボーナスの変更

  • Victory Bonus increased by 20%, Bravery Bonus decreased by less than 10%, increasing the reward for Victory vs. Defeat
    ビクトリーボーナスが20%増加、ブレイブリーボーナスは10%未満の減少、勝利時の報酬が敗北時に対して増える
  • Base Capture bonus decreased, Base Defence bonus massively increased
    ベースキャプチャー(占領)ボーナスの減少、ベースディフェンスボーナスの大幅な増加
  • Average earnings overall increased
    平均の稼ぎが全体的にみれば増加する
  • We will post tables showing the changes in the release notes and on the forums for discussion
    リリースノートとフォーラムのディスカッションで変更を表示したテーブルを投稿するつもり

Tiering Up

  • This has been an exploit for a while, users putting extra cubes on the floor, but not connected to the Robot, in order to increase their Tier
    Tier上昇のために、ユーザーが余計なキューブをフロアに置き、それをロボットに接続しない。これは少しの間利用されていた
  • Now, any cubes not connected to your Pilot Seat will be returned to your inventory before battle and the Tier recalculated, you will be warned if this happens and can cancel in case it is not intentional
    今は、パイロットシートに接続されていないキューブは戦闘の前にインベントリーへ戻され Tier は再計算される。もしこれが起きると警告され、故意でない場合にはキャンセルする事ができる

Gunbed Changes

    • Please note, we do not expect these changes to ‘fix’ gunbeds, but we do expect them to make gunbed related design choices more challenging
      注意して欲しいけど、私たちはこれらの変更にガンベット修正は期待していない。しかし、変更によってガンベットに関連したデザインのロボに、より挑戦的な選択させたい
    • CPU of weapons now increases at 2 points per Tier, so at T10 1 x weapon = 30 Chassis cubes, this is designed to reduce the number of guns on Robots
      武器のCPUは Tier 毎に2ポイント増加、それにより T10 1 x weapon = 30 Chassis cubes(T10 の武器1個は30個のブロックとCPUが同じ)、これはロボット上の銃の数を減らす為にデザインされた
    • CPU of Wheels has been increased to match that of Hover Blades
      ホイールの CPU はホバーブレードにあわせるために増加した
    • Wheels will now travel at 50% speed when over encumbered (as opposed to 75% speed before), so large flatbeds of guns will move more slowly and will need to reduce weight, or add more wheels to maintain maximum velocity
      ホイールの動きが邪魔された時には移動速度が 50% になる(以前は 75% のスピードになった)、これにより大きなガンベットはより遅く移動するようになり重量を減らすか最大速度を維持する為により多くのホイールを追加する必要がある
    • Robot Ranking was increased to match the increases in CPU
      CPU を増加させるために必要なロボットランクが増えた
  • Please note: Changes to your Robot will not save until you reduce the Robot to below the MaxCPU limit
    注意して欲しい事:ロボットの変更は、CPUの上限以下にロボットのCPUを減らすまでセーブ(保存)されない
  • There will be a grace period of 1 week where Robots that are now over CPU limit can still enter battle so that there is time to modify the Robots to fit within limits
    これには1週間の猶予期間があり、CPU上限を超えたロボットもまだ戦闘に入る事ができるので、CPUの上限にあわせて修正する時間はある。

SMG changes
サブマシンガンの変更

  • SMG accuracy was bugged, so users were getting full 100% accuracy by tapping, this bug has been fixed so accuracy now degrades properly – meaning SMG will be less accurate overall
    SMG の精度はバグっていたので、ユーザーはタッピングする事で 100% の精度を得ることが出来ていた、このバグが修正されたので今は適切な精度になった – これは SMG が全体に精度が落ちた事を意味する
  • SMG Damage at longer range has been increased and is now 75% of full damage, with the accuracy loss at long range also lowering the overall DPS to less than 30% on average
    SMG のダメージは遠距離では増加し、今は75%のダメージになった。遠距離では精度が低いので全体の DPS は平均で30%下がった

Other Changes
その他の変更

  • Fixed a bug that meant that if you had Auto-Repair ticked you paid 2x repair costs
    オートリペアにしていた場合2倍のリペアコストを支払っていたバグの修正(な、なんだってー!ΩΩΩ)
  • Fixed a bug which caused users to sometimes get the wrong Tier rewards at the end of battle
    戦闘の終わりに Tier 報酬が時々間違っていたバグの修正
  • Pushing ESC in Spectator mode or in Practice mode will put to back in mothership, without a confirmation dialogue, which saves a mouse click
    スペクテイターモード中やプラクティスモード中に ESC キーを押すと、ダイアログの確認なしでマザーシップ(ガレージ)に戻れるように
  • Steam code added, ready for Early Access launch review by Valve
    Valveによるアーリーアクセスのローンチレビューの準備の為に、Steam コードの追加
  • Sell Robot button is now greyed out if your bay is empty (would have caused a crash before)
    もしガレージが空ならば、「Sell Robot」ボタンは灰色表示に(これは以前にクラッシュの原因になった)
  • Selling a robot with Cosmetic cubes on will not sell the Cosmetic cubes and will instead return them to your inventory
    Cosmetic キューブの付いたロボットの売却で、Cosmetic キューブが売却されないように、そして代わりに Cosmetic キューブがインベントリーに戻るように
  • We have optimized the servers at Amazon, so we have increased the number of Robots in battle, at all Tiers
    Amazon のサーバーの最適化、それにより全ての Tier で戦闘中のロボットの数が増加した
    (勝手に注釈:ロボクラフトの鯖はAmazonの鯖を利用している)
  • Hover Blade hover height increased, especially for high tier
    ホバーブレードは、ホバーできる高さが高くなった、特に高 Tier では
  • Hover Blade armor buffed by 50%
    ホバーブレードのアーマーを 50% 強化
ROBOCRAFT | Self Destruct Update
http://robocraftgame.com/self-destruct-update/

このアップデートによる影響

報酬と修理システムの変更により、かなりシビアな修理コストの設定によりバグ利用以外ではRPが斬減するバランスになっていたが、今回のアップデートでわかった事は、数々のバグにより一番酷い組み合わせでは修理コストが2倍取られた上に報酬が少なく計算されていた事が合ったらしいというのが分かった。更にアップデートで全体としては報酬を増やしたとう事なので、少しRP的には楽になっている所があると思う。ただし、ロボクラのアップデートはバグなどが常に付きまとっているので想定どおりになっているとは限らないけど。

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